Jump to content

Norske Showmasters Fans


raindrops.on.roses
 Share

Recommended Posts

Heisann!!!

 

Her er en liten tråd til oss norske medlemer, eller norsk snakkende, eller rett og slett meldemmer med norske aner. Ikke vær redd for å skrive her, vi biter ikke :)

Hvis det er noen interesse for det, kan vi jo lage en liste her over norske medlemer på forumet, og hvor vi er mest aktive, jeg begynner no med meg, så kan dere gi en lyd dere som vil bli ført opp :) Kan jo komme til gange for noen en gang :(

 

Norske medlemmer på forumet:

 

*Ellie Cullen - Eternal Twilight forumene

*misskitten -

 

Edited by Ellie Cullen
Link to comment
Share on other sites

Hei, Jeg forstar og snakker litt norsk, men jeg snakker ikke så bra. Jeg er Engelsk og holder på å lære norsk fordi jeg planlegger å flytte til Norge om et par år. Forumene jeg er mest aktiv i er LFCC, men i det siste har jeg ikke vert så aktiv på grunn av studier.

Link to comment
Share on other sites

don't know enough to reply properly without a million mistakes so english it is. i just like norway and its culture, and the lot less people. i'm a history student at the moment so will probably try and get a job related to that or tour guiding in norway. have to see what happens. i've been to Bergen twice now (my friend lives out there so will most likely flat share with her when i move) and going again in september. also thanks, will ask if i need :)

Link to comment
Share on other sites

I like that "the lot less people", hehe.. It might just be a problem you know, at least if you grow up here. If you live in the big cities it's not really a problem, but if you live outside in a smaller place you might get into that community that everyone knows everyone, and everything about anyyone. Though I haven't been in that situation, but I've gotten a taste of it, and it wasn't all good. Though it does often seem like everyone knows each other some way or another, through one or more persons in the big cities as well =P

 

A guide, that would be nice :) Not sure how easy or hard it is to get a job like that here, but there are loads of museums, and churches here :thumbup: I took art and culture for three years at school, mostly we had about acient rome and greece, but we also got to walk around in our own city a lot. It's funny how you can grow up in a place and never really know it's history. Of course everyone knows something, but there is so much more to everything than what meets the eye( or what you see while shopping) =P

 

You have a friend here? That's nice, is she from the U.K or from here?

Did you like Bergen, or was it a bit too old fashioned? =P

 

Do ask all you like, if you need or not :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, jeg er ikke så veldig aktiv på selve forummet, mest sjekker jeg inn når jeg vet at det er en event jeg har mulighet å dra på. Har hittil vært på to Showmasters events, Collectormania i Milton Keynes sist juni og Collectormania London sist november.

 

Jeg drar til UK et par ganger i året, mest oftest i forbindelse med conventioner arrangert av en konkurrent, jeg er mer glad i selve convention-fenomenet enn signerings-events, for de har en mer intim atmosfære, du ender opp å få mer spesielle øyeblikk med gjestene på den måten, men har jeg muligheten til å kombinere tar jeg gjerne turen innom. Showmasters har en tendens til å få tak i gjester som jeg ikke ville ha møtt på annen måte og det synes jeg er fantastisk :)

 

Jeg ser Bergen har blitt nevnt her. Fantastisk by, hadde det ikke vært for Bergen hadde jeg sikkert villet flyttet til UK. Jeg ergrer meg nokså stadig over alt jeg går glipp av ved å ikke bo i UK, men jeg er blitt for glad i denne byen til å ville flytte noe som helst annet sted.

Link to comment
Share on other sites

heh not at all, i think Bergen's a beautiful city. I'm a bit of a history and old building freak though. I live in Leeds in the UK right now, and though it is a large city, to an extent all my friend groups overlap and everyone knows everyone else (of us cool nerds that is).

My friend is from a municipality just outside Bergen, her family have a farm and live in a place pretty much as you describe, it's very nice though. When I was younger I lived in a village a lot like that near York, but morderninity ruined everything.

Link to comment
Share on other sites

misskitten

 

Hei, visste ikkje d var flere fra Bergen her, så koselig da :)

Hehe føler det samme angående Bergen- UK dilemmaet, men vuderer det litt i blant, bare for et år eller to. Ta litt utdanning der borte hadde vært veldig spennende, spesielt når de har så dårlig utvalg på det eg vil videre her i Norge :/

 

Ja Conventions e digg, har aldri vært på en enkel signering, men no har no eg bare vært på to convention'er av slaget Eternal Twilight, men d var kjempe gøy, så ska igjen i Oktober :)

(P.S; Vil du skrives opp på listen over eller? )

 

Gjør det noe om eg spør kor gammel du e? Selv e eg født i 89, hadde vært litt artig om vi hadde gått på skole eller noe sammen :P Vet jo aldri kem man møter på nett, kan jo være naboen for den slags skyld.

 

 

 

Dwarfer Zk

 

Aha that's nice, it funny how some places can seem so big, yet everyone knows each others from other friends and vice versa. Cool nerds , I like that :P

 

Oh that's sad, morderninity has her way of ruining things, like old buildings and roads too. It's so weird remembering a place in your head ten years back, and than seeing it now completly different. It's like the modern world is ruining our old memories :P

(P.S you wanna be on the list too?) :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, visste ikkje d var flere fra Bergen her, så koselig da :)

Hehe føler det samme angående Bergen- UK dilemmaet, men vuderer det litt i blant, bare for et år eller to. Ta litt utdanning der borte hadde vært veldig spennende, spesielt når de har så dårlig utvalg på det eg vil videre her i Norge :/

 

Problemet er at det er veldig dyrt å studere der. Hva er det du har lyst å studere?

 

Ja Conventions e digg, har aldri vært på en enkel signering, men no har no eg bare vært på to convention'er av slaget Eternal Twilight, men d var kjempe gøy, så ska igjen i Oktober :)

 

Jeg har en Dollhouse convention om en uke, som vil bli min 14 convention så langt :) Gleder meg, har ikke vært på en siden november.

 

(P.S; Vil du skrives opp på listen over eller? )

 

Er bare å skrive meg opp, det :)

 

Gjør det noe om eg spør kor gammel du e? Selv e eg født i 89, hadde vært litt artig om vi hadde gått på skole eller noe sammen :P Vet jo aldri kem man møter på nett, kan jo være naboen for den slags skyld.

 

Jeg fyller 26 på Søndag (84-modell), og har bodd i Bergen i snart 6 år. Jeg går for tiden på HiB på Landås.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Å herregud eg e så treig med å svare >.< sorry...

Gratulerer så masse me overstått da, kordan gikk dagen??

26 år, ja tiden flyr fort skal i en 29 års dag te en venninne i morgen selv, e så merkelig kor noen kan være eldre mens de virker så mye yngre.. E liksom blitt så vanskelig å bedømme alderen til noen i det siste, ofte kan jo 30 åringer oppføre seg som 20 åringer.. Hvis du skjønner :YAHOO:

 

Du har vel alt vært på Dollhouse no ;) Har ikkje hørt om det før, men kordan var det? Hadde du d kjekt?

 

Eg eg vil skrive, så tenker å ta Engelsk litteratur og kreativ skriving :)

Elsker å skrive, men klarer ikkje skrive på norsk, det blir så naivt da, engelsk flyter liksom mye bedre av en merkelig grunn, som eg forsatt ikkje forstår :S

 

14 conventions!!!!! WOW det var jo en god del, hvis de klarer å ha like mange eternal twilight conventioner så kommer eg nokk til å dra på en rekke flere :)

 

Hib på landås ja, har en venninne som bor der oppe, men har aldri merket noen skole der, men Landås e jo egentlig ganske stort ;) Ka e det du studerer der da?

 

Eg jobber i barnehage i dalen, har snart jobbet der i 2 år, så e på tide med noe nytt, men vet ikkje helt ka, e jo ikkje bare bare å finne ny jobb her :P

 

(ps. du nevnte at du som oftest dro p� conventioner med en konkurrent, ka heter den siden? ) =)

 

mvh Elizabeth

Edited by Ellie Cullen
Link to comment
Share on other sites

Å herregud eg e så treig med å svare >.< sorry...

Gratulerer så masse me overstått da, kordan gikk dagen??

26 år, ja tiden flyr fort skal i en 29 års dag te en venninne i morgen selv, e så merkelig kor noen kan være eldre mens de virker så mye yngre.. E liksom blitt så vanskelig å bedømme alderen til noen i det siste, ofte kan jo 30 åringer oppføre seg som 20 åringer.. Hvis du skjønner :wub:

 

Hehe, takker. Jo dagen var helt okay, ingenting spesielt som hendte, men så gjorde jeg heller ikke så mye ut av den. Ingen av de kan slå 20-årsdagen min, som jeg feiret på min aller første convention, allikavel. Ja, alder er utrolig vanskelig å bedømme på noen, så jeg venter heller til folk forteller meg hvor gamle de er.

 

Du har vel alt vært på Dollhouse no :D Har ikkje hørt om det før, men kordan var det? Hadde du d kjekt?

 

Dollhouse (promo) er en TV serie laget av Joss Whedon, mannen som står bak seriene Buffy, Angel og Firefly. Jeg har vært en Joss Whedon fan halve livet mitt og har vært på conventioner for hver av seriene hans :) Conventionen jeg var på var den aller første rene Dollhouse conventionen arrangert. Jeg hadde det supert, det var en av de beste conventionene jeg har vært på :) Her er den

fra conventionen. Jeg dukker opp i den flere ganger (11 totalt), men her er de fire mest markante:

 

02:21-02:25

05:57-05:59

08:55-08:56

09:18-09:23 (hvit pysjamas)

 

Eg eg vil skrive, så tenker å ta Engelsk litteratur og kreativ skriving :)

Elsker å skrive, men klarer ikkje skrive på norsk, det blir så naivt da, engelsk flyter liksom mye bedre av en merkelig grunn, som eg forsatt ikkje forstår :S

 

Jeg skjønner AKKURAT hva du mener. Jeg er kjempeglad i å skrive selv (skriver en del fanfiction for diverse serier) og jeg klarer bare ikke å skrive på norsk. Tror mye har med hvordan muntlig norsk er så forskjellig fra skriftlig norsk og når en skriver dialog, så føles den falsk, fordi det ikke høres rett ut, samtidig kan en ikke skrive dialog, fordi det blir for uoversiktlig, i hvertfall med min dialekt... "K'u si?" "Sku'ut?" lol Med engelsk så trenger man ikke gjøre så mye før man har lagt på et dialekt-preg, samtidig som at det hovedsakelig er grammatisk riktig...

 

14 conventions!!!!! WOW det var jo en god del, hvis de klarer å ha like mange eternal twilight conventioner så kommer eg nokk til å dra på en rekke flere :)

 

Vel, jeg har holdt på med dette i 6 år, nå, så da blir det et visst antall til slutt. Om du er interessert så ligger bildene mine her. Bildene med kjendisene er hovedsakelig proffe bilder tatt på conventioner eller signeringsevents, men blant de er noen enkeltbilder tatt med eget kamera. Helt nederst finner du bildene jeg har tatt på diverse conventioner. Disse er hovedsakelig tatt under Q&A sessioner.

 

Hib på landås ja, har en venninne som bor der oppe, men har aldri merket noen skole der, men Landås e jo egentlig ganske stort ;) Ka e det du studerer der da?

 

Eg jobber i barnehage i dalen, har snart jobbet der i 2 år, så e på tide med noe nytt, men vet ikkje helt ka, e jo ikkje bare bare å finne ny jobb her :o

 

Den ligger i svingen oppover mot Lægdene, går ca 2,000 studenter på det fakultetet. Jeg går førsteåret på førskolelærer med vekt på kunstfag, men har planer om å finne meg jobb, siden det er dyrt å studere og jeg trenger virkelig ikke mer studielån enn det jeg har.

 

Om du er lei barnehagelivet kan du alltids prøve å søke litt i helsesektoren, som for eksempel sykehjem, bofellesskap, avlastningsanstalter, etc. Der trenger de allid ringevikarer og helgehjelper. Du finner ikke fulltidsarbeid med det første der, da, om det er det du leter etter.

 

(ps. du nevnte at du som oftest dro på conventioner med en konkurrent, ka heter den siden? ) =)

 

mvh Elizabeth

 

Du finner adressen til siden i beskrivelsen til convention-videoen jeg linket lengre opp. Jeg tror ikke jeg har lov til å nevne eller linke til konkurrenter her, så jeg er litt forsiktig.

 

Jeg bør advare at den arrangøren kommer aldri til å gjøre en Twilight-convention. Det er sjelden han gjør conventioner for serier/konsepter han ikke liker, og han er det totalt motsatte av en Twilight-fan.

Link to comment
Share on other sites

Aha har hørt om Josh Whedon før, men har nokk bare fulgt me på Buffy, og et par episoder av Angel, og seff har eg Serenity filmen, men har ikkje sett serien Firefly, men hører Serenity e film av firefly ;)

 

Så på filmen, så ut som en koselig convention, men så ut som færre deltagere en det eg e vant til :D

Tror det var rundt 800 første gangen og flere på siste.. :P

 

Ã… hvilken fanfiction skriver du da?

eg har skrevet Twilight, final fantasy, harry potter og x-men fan fiction før :) FanFiction e drit gøy :D

Akkurat, Norsk e sikkert det dårligste språket å skrive en bok på.

Hva sjanger liker du å skrive i da? Eg foretreffer Fantasy men drama går fint og :)

 

s*** du hadde jo en haug med albumer, eg har bare to albumer på facebook fra de conventione eg har vært på, men da e jo det mye tull der og :P

 

E ganske lei av barnehage no, og orker ikkje jobbe mer med helse, e så mye slitasje og eg føler barnehagen har allerede begynt å ta knekken på meg :P

Har mer lyst å kjøre rundt me varer eller noe :P

 

Hehe konkurrenter, artig det, ikkje slik eg tenker først på.. ops

men ååå så deilig vær der e ute no da, over 20 grader og sol, deilig ^^ Tror ikkje det fins en bedre by en Bergen å bo i når d e så fint vær :P Gikk rundt i byn i går me noen venninner, e så koselig å bare gå rundt og spise på cafe og slappe av =)

 

Ka driver du me på fritiden din da? Hvis du ve prate mer så kan du adde meg på facebook, om du ve kan du søke på Elizabeth Andreassen ;)

Link to comment
Share on other sites

Aha har hørt om Josh Whedon før, men har nokk bare fulgt me på Buffy, og et par episoder av Angel, og seff har eg Serenity filmen, men har ikkje sett serien Firefly, men hører Serenity e film av firefly ;)

 

Joss, ikke Josh ;) Ja, Serenity er film-fortsettelsen på Firefly, absolutt verdt å sjekke ut. Firefly er yndlingsserien min og serien jeg har vært på flest conventioner for.

 

Så på filmen, så ut som en koselig convention, men så ut som færre deltagere en det eg e vant til.

Tror det var rundt 800 første gangen og flere på siste.. :(

 

Ja, akkurat denne conventionen hadde få deltakere, men i min erfaring er mindre conventioner å foretrekke fordi de er mer intime og du får mer tid sammen med gjestene, særlig for denne arrangøren. Og jo mer tid du får sammen med gjestene, jo større sjanse er det for at de husker deg neste gang de kommer ;) Jeg har vært på conventioner av andre størrelser. Den største jeg var på hadde 1700 deltakere og 13 gjester, en del har vært i 600-800 deltakere rangen og så er det de som rangerer fra 200-400 deltakere.

 

Ã… hvilken fanfiction skriver du da?

eg har skrevet Twilight, final fantasy, harry potter og x-men fan fiction før :) FanFiction e drit gøy :P

Akkurat, Norsk e sikkert det dårligste språket å skrive en bok på.

Hva sjanger liker du å skrive i da? Eg foretreffer Fantasy men drama går fint og :)

 

Jeg har skrevet for en del forskjellige serier. Jeg begynte med Buffy-fanfiction for ca et tiår siden, men har siden fjernet de fleste av de fra nettet. Jeg føler skrivingen forbedret seg ganger ti når jeg gikk over til andre serier og ble mer opptatt av karakteristikkene til den enkelte karakteren, talemønster, typiske uttrykk, tankegang osv... Jeg har skrevet en del Firefly og Gilmore Girls fanfiction og for tiden går det veldig mye i Private Practice. I tillegg har jeg vært innom Friends, The Tribe, Wonderfalls, Beverly Hills 90210 og Stargate Atlantis (her har jeg skrevet en del mer enn jeg har publisert på nettet).

 

Jeg er en shipper, så mine historier er for det meste sentrert rundt en eller flere romanser (kun fanficen jeg skrev for Wonderfalls som ikke er romanse-sentrert). Innenfor her er jeg glad i å skrive familie-historier og en fusjon mellom drama/komedie.

 

s*** du hadde jo en haug med albumer, eg har bare to albumer på facebook fra de conventione eg har vært på, men da e jo det mye tull der og ;)

 

Bildene mine ligger også på facebook, men her har jeg samlet de i noen få albumer og skrevet inn event-detaljer på hvert bilde.

 

E ganske lei av barnehage no, og orker ikkje jobbe mer med helse, e så mye slitasje og eg føler barnehagen har allerede begynt å ta knekken på meg :P

Har mer lyst å kjøre rundt me varer eller noe :P

 

Får håpe du finner jobben for deg, da :) Lykke til med jobbjakta.

 

Hehe konkurrenter, artig det, ikkje slik eg tenker først på.. ops

men ååå så deilig vær der e ute no da, over 20 grader og sol, deilig ^^ Tror ikkje det fins en bedre by en Bergen å bo i når d e så fint vær :P Gikk rundt i byn i går me noen venninner, e så koselig å bare gå rundt og spise på cafe og slappe av =)

 

Ja, i dag var en veldig fin dag. Jeg og romkameraten min tok oss en liten vandring rundt i sola og jeg fikk prøve ut de nye fargeskiftende brillene mine :) Kjøpte oss hver vår smoothie og fikk med oss litt av streiketalene på festplassen.

 

Ka driver du me på fritiden din da? Hvis du ve prate mer så kan du adde meg på facebook, om du ve kan du søke på Elizabeth Andreassen ;)

 

Det var en del som deler navn med deg, men klarte å finne ut hvem som var deg ut fra interesser og det faktummet at vi hadde en venn til felles, hehe. På fritiden min går det en del i fandom, se på serier, skrive fanfic, lage fanvideoer, bakgrunner, ikoner, etc. Jeg har noen nettsteder jeg driver med, også. Utenom det så henger jeg sammen med venner, stort sett. Har liksom ikke hatt tid og penger til å ta opp noen aktiviteter ennå, kanskje etter hvert. Hva med deg?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...